Kansainvälinen tilinpäätös/ias-standardit

Kysytty

Kansainvälinen tilinpäätös/ias-standardit

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaasan yliopiston kirjastosta näyttäisi löytyvän pari aihetta sivuavaa opinnäytettä:

Rokala, Antti
Päänimeke: IASC:n suositusten mukainen tilinpäätös : erot suomalaiseentilinpäätökseen ja erojen vaikutus tilinpäätösinformaatioon
Julkaisutiedot: Vaasa 1994

Mäkinen, Jukka
Päänimeke: YTN- ja IAS-tilinpäätöksen erojen vaikutus tunnuslukuihin jayrityksen arviointiin
Julkaisutiedot: Vaasa 1994

ja seuraava teos (tosin jo muutaman vuoden takainen) :

Päänimeke: IAS-tilinpäätös osana suomalaista tilinpäätöskäytäntöä
Julkaisutiedot: Hki Widenius, Sederholm & Someri 1987
Sarja: (Wideri-julkaisut)

Kirjaston kokoelmat ovat avoimia kaikille, useimpia opinnäytteitä voi tosin vain käydä lukemassa mikrokortilta kirjastossa.

Tilintarkastus-Revision -lehti n:o 6, 1987 sisältää mm. seuraavat artikkelit

Kansainvälistyminen ja suomalainen tilinpäätöskäytäntö / Tapio Luoma.
Kansainvälisen käytännön mukainen tilinpäätös (IAS) / Lars Blomquist.
IAS-tilinpäätöksen laadinnan pääpiirteet / Juhani Viljanen.
Tekeekö yhtenäistyvä kansainvälinen tilinpäätöskäytäntö oman
ajattelun tarpeettomaksi? / Veijo Riistama

Lehteä v. 1987 löytyy ainakin Helsingin kauppakorkeakoulun ja Tampereen Yliopiston kirjastoista, joista voi tilata maksullisia kopioita kaukolainaksi esim. Vaasan kaupunginkirjaston tai vaikkapa Vaasan yliopistonkirjaston kautta.