Otsikko
Kaipaisin listaa kaupunginkirjastosta löytyvästä espanjankielisestä kirjallisuudesta ja elokuvista. Tarvetta on hyvin eri tasoisille materiaaleille, niin…

Kysytty

Kaipaisin listaa kaupunginkirjastosta löytyvästä espanjankielisestä kirjallisuudesta ja elokuvista. Tarvetta on hyvin eri tasoisille materiaaleille, niin kieltä vähän aikaa opiskelleille kuin jo edistyneemmillekin suunnatuille.

Vastaus

Vastattu

Jyväskylän kaupunginkirjastossa on aika paljon espanjankielistä aineistoa. Aineistomme kelluu eli kirjat ja elokuvat voivat olla myös lähi- tai aluekirjastoissa. Varaaminen on kuitenkin maksutonta, joten aineston saa helposti pääkirjastoon. Liitteenä lista Jyväskylän kaupunginkirjastossa olevasta aikuisten espanjankielisestä kaunokirjallisuudesta. Nämä sopivat jo pitempään kieltä opiskelleille. Aloittelevien opiskelijoiden kannattaa aloittaa espanjankielisestä lastenkirjallisuudesta. Lastenkirjallisuutta voi hakea Keskikirjastojen verkkotietokannasta tarkennetulla haulla näin:
Asiasana: Lastenkirjallisuus
Kirjasto: Jyväskylä
Kieli: Espanja

Tuloksena on sekä espanjankielistä lastenkirjallisuutta että vielä helpompia kuvakirjoja (luokka 84.263). Saadut kirjat voi näytöllä järjestää esim. tekijän mukaiseen järjestykseen. Tulostamista varten kannattaa valita listasta suppea näkymä, niin kansikuvat jäävät pois.

Elokuvia voi hakea samaan tapaan tarkennetulla haulla:

Asiasana: elokuvat Espanja
Kirjasto: Jyväskylä
Kieli: Espanja

Tuloksena on epanjalaisia elokuvia. Jos Espanjan jättää asiasanan kohdalta pois, saa paljon enemmän elokuvia, mutta suuri osa niistä on espanjaksi dupattuja eli Espanjan voi valita elokuvan ääniraitavalikoimasta.