Kaipaan tietoa siitä, missä astiassa ruoka on parasta säilyttäää jääkaapissa niin, ettei jääkaapin toiminta häiriinny, ja se pystyy pitämään ruoat +2 - +5…

Kysytty

kaipaan tietoa siitä, missä astiassa ruoka on parasta säilyttäää jääkaapissa niin, ettei jääkaapin toiminta häiriinny, ja se pystyy pitämään ruoat +2 - +5 asteessa. Marttojen sivuilta ei löytynyt tietoa. KAipaan yleistietoa myös siitä, mitä materiaaleja saa jääkaapissa silyttää, ja mitä ei. Titoa myös siitä, miten jääkaapin saa pysymään halutussa +2-+5 asteessa eli mitä pitää välttää ja mitä ei. Mitä siis kaikkea itse voi tehdä jotta jääkapin lämpötila pysyy ihanteessa +2 - +5 astetta niin, ettei klmäketju katkea. Mitä kaikkea itse voi ja tulee asian eteen tehdä? Martat eivät vastanneet tarpeksi kattavasti tähän.

Vastaus

Vastattu

Ensiksi. Ohjeidemme mukaan tähän palveluun pitäisi lähettää vain yksi kysymys kerrallaan.  Kysymykset kannattaa myös muotoilla vähän tarkemmin. En ihan ymmärtänyt, mitä tarkoitat jääkaapin toiminnan häiriintymisellä.

Yksi mahdollinen vastaus kysymykseesi on Kodin kuvalehden artikkeli. Siinä kerrotaan, mitä ei ainakaan kannata säilyttää jääkaapissa.   https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ilmiot/kannattaako-munat-oljy-kahvi-leipa-ja-tomaatit-sailyttaa-jaakaapissa-turha

Jos on todella niin, että Martat eivät vastanneet riittävän hyvin kysymyksiisi emme mekään luultavasti siihen pysty. Laitan vielä varmuuden vuoksi marttojen chat- ja puhelinpalvelun yhteystiedot sinulle tarjolla. Kannattaa varmasti sinnekin lähettää vain yksi kysymys kerralllaan. Ja vähän tarkentaa kysymyksiä.
https://www.martat.fi/martat/marttajarjesto/kotitalousneuvonta/kysy-mar…