Kaipaan lukea kirjaa, esimerkiksi elämänkertaa, kirjoittajana nainen. Ei nykyaikaista, mieluummin vaikka viimevuosisadan alussa eläneen naisen elämänkertaa…

Kysytty

Kaipaan lukea kirjaa, esimerkiksi elämänkertaa, kirjoittajana nainen. Ei nykyaikaista, mieluummin vaikka viimevuosisadan alussa eläneen naisen elämänkertaa. Taiteilija, opettaja, uranuurtaja? Kristillinen viitekehys.

Toivon lisäksi, että nämä kirjat olisivat kirjoitetut ja julkaistut ennen vuotta 2000!!

Vastaus

Vastattu

Tässä joitakin viime vuosisadalla eläneiden, kristillisen elämänkatsomuksen omakseen kokeneiden, naisten elämäkertoja:

- Anderson, Marian (1957): Oi Herra, mikä aamu: omaelämäkerta

- Tuulio, Tyyni (1950): Ottilia Stenbäck ja hänen aatemaailmansa

- Ståhlberg, Ester (1949): Matilda Wreden testamentti

- Helakisa, Kaarina (1977): Saima Harmaja: legenda jo eläessään

- Laitinen, Kai(1989): Sylvi Kekkosen elämäkerta

- Waite, Helen (1963): Urheat ystävykset: Helen Kellerin ja Anne Sullivanin tarina

- Konttinen, Riitta (1946): Eva Cederström: taiteilijan henkilökuva

Uudempia elämäkertoja:

- Metsola, Tuulikki (1982): Surusta puhkesi kukka

- Priha, Päikki (1994): Silkkinen seppele: Hanna Loimaranta, tuntematon kirkkotekstiilien taitaja