Kaipaan kirjallisuutta berbereistä. Helmet-haulla en löytänyt paljon mitään. Kaikki aiheeseen liittyvä kiinnostaa laajasti, tatuoinnit, perintert, historia,…

Kysytty

Kaipaan kirjallisuutta berbereistä. Helmet-haulla en löytänyt paljon mitään. Kaikki aiheeseen liittyvä kiinnostaa laajasti, tatuoinnit, perintert, historia, kaikki. Voitko suositella kirjoja, lehtiä, audiota, mitä vaan joka käsittelee aihetta? Voi olla myös englannin-, saksan- tai ruotsinkielistä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastoissa näyttää tosiaan olevan kovin vähän berbereitä koskevaa aineistoa. Sen sijaan Helsingin yliopiston kirjastosta, mm. Kaisa-talosta, löytyy jo huomattavasti enemmän. Lisäksi on mahdollista tilata aineistoa kaukolainoiksi esimerkiksi muista Suomen tieteellisistä kirjastoista, mikäli jotakin nimekettä ei pääkaupunkiseudun kirjastoista löydy. Ymmärrettävästi aika suuri osa aihetta käsittelevästä kirjallisuudesta on ranskankielistä, mutta kyllä myös mainitsemillasi kielillä löytyy useita nimekkeitä.

Sinun kannattaa selata läpi ne aineistot, jotka saat esiin hakusanalla "berberit" Melinda-tietokannasta:

https://melinda.kansalliskirjasto.fi/F/TX518PYUR6BILPEVTER7KQGLFTMCD1YYGT28PRP8XC3JI7UHR6-04776?func=short-jump&jump=000001

Vielä laajempi hakutulos tulee Finnasta:

https://finna.fi/Search/Results?lookfor=berberit&type=AllFields

Klikkaamalla auki kunkin sinua kiinnostavan teoksen tiedot saat selville niiden saatavuuden eri kirjastoista. Jos haluat lainata teoksia Helsingin yliopiston kirjastosta eikä sinulla ole sinne kirjastokorttia, saat kortin käymällä siellä paikan päällä ja ottamalla mukaan kuvallisen henkilötodistuksen. Jos taas haluat tilata aineistoa kaukolainoiksi pääkaupunkiseudun ulkopuolelta, ohjeet ja kaukolainapyyntölomake löytyvät täältä:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kaukopalvelu