Kadoksissa on ruotsalaisen nuortensarjan nimi ja kirjailija. Sarjaan kuului yli kymmenen kapeaa keltaselkäistä kirjaa, joissa seikkailivat eri-ikäiset lapset:…

Kysytty

Kadoksissa on ruotsalaisen nuortensarjan nimi ja kirjailija. Sarjaan kuului yli kymmenen kapeaa keltaselkäistä kirjaa, joissa seikkailivat eri-ikäiset lapset: punatukkaiset kaksoset, heidän tarkka ja huoliteltu isoveljensä sekä ilmeisesti nuorempi serkku, ja pojat ratkaisivat erilaisia rikoksia nokkelan sanailun säestyksellä.

Täti on lukenut kirjoja suomeksi noin viisitoista vuotta sitten, mutta siitä kirjastosta niitä ei enää ulkonäön perusteella etsiessä nuorten osastolta löydy, eikä googlekaan löytänyt juuri oikeita kaksosia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sivar Ahlrudin Etsiväkaksoset-sarjassa punatukkaiset kaksoset Klas ja Göran ratkaisevat arvoituksia Hubbe/Hubert-serkun kanssa. Täältä löydät tietoja kirjailijasta ja sarjasta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Etsiv%C3%A4kaksoset