Juutalaisen säädöksen mukaan poikalapsi tulee ympärileikata kahdeksantena päivänä syntymästä. Mutta juutalaiseen, samoin kuin vanhaan roomalaiseen, laskutapaan…

Kysytty

Juutalaisen säädöksen mukaan poikalapsi tulee ympärileikata kahdeksantena päivänä syntymästä. Mutta juutalaiseen, samoin kuin vanhaan roomalaiseen, laskutapaan kuuluu, että myös sekä alku-, että loppupäivä lasketaan väliaikaan mukaan. Onko niin myös tuossa, että tämä päivä ensimmäinen, huominen toinen, ylihuominen kolmas, sitten neljäs jne. ja näinollen päädytään käytännösä siihen, että ympärileikkaus on seitsemän päivän kuluttua?

Vastaus

Vastattu

Tätä kannattaa kysyä suoraan juutalaisuuden asiantuntijoilta.

Ota yhteyttä - Helsingin juutalainen seurakunta (wp-cloud.dev)