Juice Leskinen Slam -yhtyeen XV yö (Tauko III) levyn kansikuva

Kysytty

Juice Leskinen Slam -yhtye julkaisi vuonna 1980 legendaarisen albumin "XV yö (Tauko III)". Olen aina miettinyt: minkä paikkakunnan kirkko mahtaa olla albumin kannessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Levyn kansitekstien krediiteissä mainitaan valokuvaajaksi Erik Uddström, jonka kerrotaan kuvanneen noin tuhat suomalaista levynkantta. Uddström kertoi kuitenkin ottaneensa vain takakannen bändikuvan mutta ei kansikuvaa. Levyn oikeudet omistaa nykyään Warner Music Finland Oy, josta ei kuitenkaan saatu vastausta kansikuvakysymykseen. Kansikuvan valokuvaajasta ei siis ole onnistuttu saamaan tietoa.

Jollakin tavalla kellotornin muoto ja kasvillisuuden siluetti tuo mieleen välimerelliset tunnelmat. Voisiko olla mahdollista, että kellotorni olisi kuvattu muualla kuin Suomessa?