Jos välitystilin hoitajasta, joka ei hoida asiakkaan raha-asioita kunnolla, voi tehdä valituksen, niin mihin/kenelle se valitus tehdään?
Vastaus
Tietoa sosiaalihuollon välitystilin hoidosta löytyy Kuntaliiton sivulta,
Valviran sivuilla löytyy teksti: Sosiaalihuollon asiakkaalla on oikeus tehdä muistutus tai kannella saamastaan sosiaalihuollon palvelusta. Ennen muistutuksen tai kantelun tekemistä on suositeltavaa selvittää asiaa sosiaalihuollon palvelua antaneessa toimintayksikössä, jossa voidaan selvittää asiassa mahdollisesti tapahtuneita puutteita tai virheitä. Kantelu tehdään aluehallintovirastoon tai Valviraan. Samalla sivulla on tarkempia ohjeita, https://www.valvira.fi/sosiaalihuolto/sosiaalihuollon-valvonta/muistutus_tai_kantelu
Ensiksi tulee siis olla yhteydessä siihen sosiaalihuollon yksikköön, josta on kyse ja yrittää selvitellä asiaa siellä.
Kommentoi vastausta