Jos välitystilin hoitajasta, joka ei hoida asiakkaan raha-asioita kunnolla, voi tehdä valituksen, niin mihin/kenelle se valitus tehdään?

Kysytty
2.9.2020

Jos välitystilin hoitajasta, joka ei hoida asiakkaan raha-asioita kunnolla, voi tehdä valituksen, niin mihin/kenelle se valitus tehdään?

Vastaus

Vastattu
7.9.2020

Tietoa sosiaalihuollon välitystilin hoidosta löytyy Kuntaliiton sivulta,

https://www.kuntaliitto.fi/yleiskirjeet/2000/asiakkaiden-omien-rahavarojen-kasittelu-sosiaali-ja-terveystoimessa

Valviran sivuilla löytyy teksti: Sosiaalihuollon asiakkaalla on oikeus tehdä muistutus tai kannella saamastaan sosiaalihuollon palvelusta. Ennen muistutuksen tai kantelun tekemistä on suositeltavaa selvittää asiaa sosiaalihuollon palvelua antaneessa toimintayksikössä, jossa voidaan selvittää asiassa mahdollisesti tapahtuneita puutteita tai virheitä. Kantelu tehdään aluehallintovirastoon tai Valviraan. Samalla sivulla on tarkempia ohjeita, https://www.valvira.fi/sosiaalihuolto/sosiaalihuollon-valvonta/muistutus_tai_kantelu

Ensiksi tulee siis olla yhteydessä siihen sosiaalihuollon yksikköön, josta on kyse ja yrittää selvitellä asiaa siellä.

0 ääntä
Oliko vastauksesta sinulle hyötyä?
 
Haluatko jättää uuden kysymyksen? Lähetä se kysymyslomakkeen kautta.

Kommentoi vastausta

Ei muotoiluja

  • Sallitut HTML-tagit: <i> <b> <s>
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.
  • Verkko- ja sähköpostiosoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.