Otsikko
Jos nyt on 25.10 ja puhutaan ensi viikonlopusta, niin mikä on sen viikonlopun päivämäärä?

Kysytty

Jos nyt on 25.10 ja puhutaan ensi viikonlopusta, niin mikä on sen viikonlopun päivämäärä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensi tarkoittaa esimerkiksi Timo Nurmen laatiman "Gummeruksen suuren suomen kielen sanakirjan" (2004) mukaan sitä, joka on seuraava, lähin, joten 25.10. päivän ensi viikonloppu on 28.-29.10.