Otsikko
Jos muutan asumaan ulkomaille työn takia, saanko esim. tax free -etuja, kun asioin Suomessa lomani aikana, ja mistä löydän tahon, joka pystyy tarjoamaan…

Kysytty

Jos muutan asumaan ulkomaille työn takia, saanko esim. tax free -etuja, kun asioin Suomessa lomani aikana, ja mistä löydän tahon, joka pystyy tarjoamaan minulle tarkempaa tietoa tämän muuttoasian eri puolista? Olen alustavasti etsinyt tietoa mm. postin sivuilta, mutta haluaisin virallista, kattavampaa tietoa asiasta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimällä asiasanalla "työskentely ulkomailla" saat Turun kaupunginkirjaston Aino-tietokannasta www.turku.fi/aino paljon viitteitä, esim. Petri Manninen: Ulkomaille lähtijän vero-opas (2005) ja Mauri Saarinen: Työsuhdeasioiden käsikirja (2003). Lisäksi tällä haulla löytyy useita oppaita työskentelystä jossakin tietyssä maassa.
Tax free-kaupasta löytyy tietoa verohallinnon sivuilta www.vero.fi hakemalla hakusanalla "tax free" , esim. Veroton matkailijamyynti - ohje myyjille (pdf) http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=1239;33210 ja Veroton myynti Suomessa vieraileville matkailijoille (pdf) http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=3449;46613