Otsikko
Jos kaupunkimme kirjastoon pääsisi muutenkin kuin hakemaan varauksia ja palautuksia, osaisin oitis kävellä hyllylle lainaamaan mainion kirjastovirkailijoista…

Kysytty

Hei!

Jos kaupunkimme kirjastoon pääsisi muutenkin kuin hakemaan varauksia ja palautuksia, osaisin oitis kävellä hyllylle lainaamaan mainion kirjastovirkailijoista ja asiakkaistakin kertovan sarjakuvasarjan. Mutta koronatilanteen vuoksi mitään ei saa varaamatta... enkä muista sarjasta tekijää enkä sarjan nimeä.

Se lienee amerikkalainen, se on mustavalkoinen ja strippimuotoinen.Yhden osan nimessä mainittiin jotain kirjastomaskottien häkkitaistelusta - muistaakseni sen menneen liian pitkälle (mutta mitään sopivaa en löytänyt tuon tapaisella haulla).

Kenen ja mikä sarja lienee kyseessä?

Kiitollinen Keski-Suomesta

Vastaus

Vastattu

Kyseessä lienee Bill Barnesin ja Gene Ambaumin sarjakuva Unshelved. Jyväskylän pääkirjastosta löytyy kahdeksan eri kokoelmaa tästä sarjasta, löydät ne hakemalla sarjan nimellä: https://keski.finna.fi/Search/Results?lookfor=unshelved&type=AllFields

Unshelved on alunperin verkossa ilmestynyt sarjakuva, ja sen koko arkisto on saatavilla osoitteessa http://www.unshelved.com/