Otsikko
Jos bussi hajoaa kesken matkan ja toisen yhtiön bussi ottaa matkustajat kyytiin,niin mitä tapahtuu jos seuraavasta kaupungista tulee matkustajia joilla on…

Kysytty

Jos bussi hajoaa kesken matkan ja toisen yhtiön bussi ottaa matkustajat kyytiin,niin mitä tapahtuu jos seuraavasta kaupungista tulee matkustajia joilla on lippu jälkimmäiseen vuoroon,muttei enää tilaa?Entä jos on paikkalippukin?

Vastaus

Vastattu

Linja-autoliikenteen ja matkustajan oikeudet -säännökset oikeuttavat matkustajan jatkamaan matkaa linja-autoyhtiön järjestämällä toisella ajoneuvolla tai saamaan kuljetuksen sopivaan odotuspaikkaan, josta matka voi jatkua, jos bussi matkan aikana rikkoontuu. Linja-automatkan peruuntuessa tai viivästyessä matkustajalla voi olla myös oikeus korvauksiin. Kuinka tämä kulloinkin järjestetään, vaihtelee varmasti tilanteen mukaan. Tarkemmin kannattanee kysyä bussiyhtiöiltä.

Linja-autoliikenne ja matkustajan oikeudet voi lukea vaikkapa Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta:

https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Matkustaminen-ja-matkan-jarjestaminen/matkustaminen-ja-liikenne/linja-automatkat/