Otsikko
Jos asiakas on lainannut kirjastolta DVD:n ja rikkoo sen, saako asiakas ostaa tilalle uuden? Mitä tekijänoikeus sanaoo tällaisesta tapauksesta?

Kysytty

Jos asiakas on lainannut kirjastolta DVD:n ja rikkoo sen, saako asiakas ostaa tilalle uuden? Mitä tekijänoikeus sanaoo tällaisesta tapauksesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti ei voi ostaa, kirjastoon hankituista filmeistä on maksettu tekijänoikeusmaksut. Ssuoraan kaupasta ostetuilla tallenteilla ei voi korvata rikki menneitä, koska kirjasto ei voi lainata niitä. Ainoa keino korvata kirjastoon aineiston hinta.
(Näin toimimme ainakin Helsingissä.)