Joku iskelmäkappale jossa lauletaan hieman kovaonnisen bändin keikasta. Äänen perusteella voisi vaikka olla vaikka Simo Silmu. Kertosäe menee suunnilleen näin:…

Kysytty

Joku iskelmäkappale jossa lauletaan hieman kovaonnisen bändin keikasta. Äänen perusteella voisi vaikka olla vaikka Simo Silmu. Kertosäe menee suunnilleen näin: Tuli jazzia ja Emmaa....?

Sitten toinen vähän saman sisältöinen...sanoja en muista, mutta nuoret muusikot olivat keikalla. Isäntä kysyi hintaa ja pojat naurahtivat vitsillä että kehtaako tuosta mitään pyytää. Isäntä löi rahapussin kiinni mutta käski pojat kumminkin kahville talon piikkiin. Pojat ottivat sömpylät ja kahvit jolloin emäntä pyysi sämpylöistä rahaa.

Kukas keksisi näille biiseille nimet / esittäjät. Kiitos. :)

Vastaus

Vastattu

Hei!

Olisikohan ensimmäisen kappaleen esittäjä pälkäneläinen Aimo Kokkola? Hänen tuotannostaan löytyy levy Nyt huudan eläköön ja sieltä kappale Jatsia ja Emmaa. Levy on omakustanne, eikä sitä löydy Ylöjärven kirjaston kokoelmista. Tämän vuoksi en pysty varmistamaan, olisiko se mahdollisesti tiedustelemasi kappale. Toisen kappaleen nimestä ja esittäjästä ei meillä ole tietoa. Jos haluat, voimme laittaa kysymyksen laajempaan jakoon, jolloin muutkin kirjastot kuin Ylöjärven kirjasto voivat vastata siihen.