3D-tulostin Kotkan kaupunginkirjastossa

Kysytty

Hei,
Jokin aika sitten Kymen Sanomissa mainittiin, että Google on lahjoittanut kirjastolle 3D-tulostimia, jotka tulevat käyttöön vuoden 2018 alkupuolella. Haluaisin nyt tiedustella minkä merkkisistä laitteista on kyse ja/tai missä muodossa olevia tiedostoja laitteet kykenevät tulkitsemaan? Tarkoitukseni olisi kokeilla tulostusta tekemällä pari pientä varaosaa sykemittarin rannekkeeseen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

3D-tulostimet tulevat asiakkaiden käyttöön helmikuun 2018 puolella. Laite on Prenta Duo XL SE. Tulostusmateriaali on PLA-muovi. Viipalointiohjelma eli ohjelma, joka "kääntää" 3D-mallin tulostimen "ymmärrettäväksi", on Simplyfy3D-tulostusohjelma. Ainakin tiedostomuodot obj ja stl käyvät.