Jean-Michel Jarre tunnetaan muun muassa mammuttimaisista konserteistaan ulkoilmassa, joissa mahtipontista spektaakkelia on ollut todistamassa satatuhatpäinen…

Kysytty

Jean-Michel Jarre tunnetaan muun muassa mammuttimaisista konserteistaan ulkoilmassa, joissa mahtipontista spektaakkelia on ollut todistamassa satatuhatpäinen yleisö. Mikäli Jarre tai miksikäs ei joku muukin artisti päättäisi järjestää Helsingissä ulkoilmakonsertin urbaanissa ympäristössä, mitä kaikkia viranomaistahoja artistin pitäisi konsultoida saadakseen luvat spektaakkelille? Voihan olla, että nyt, kun bakteereista ja viruksista tiedetään merkittävästi enemmän kuin aikaisempina aikoina, eivät ihmiset ehkä enää uskallakaan sumppuuntua yhteen tiettyyn paikkaan, mutta selvä juttuhan se olisi, että tartuntatautitilanteet vaikuttaisivat siihen, miten paljon yleisöä voitaisiin ottaa paikalle.

Vastaus

Vastattu

Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukesin sivuilta löytyy tietoa massatapahtumien järjestämisestä:
https://tukes.fi/tapahtumaturvallisuus

Suurin Suomessa järjestetty maksullinen tapahtuma toistaiseksi lienee Madonnan konsertti vuonna 2009, johon myytiin yli 80 000 lippua:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/05/14/mika-on-suurin-suomessa-jarjes…