Otsikko
Jalkapallokentällä, parhaillakin, näkyi ennen kuluminen eniten tallatuissa kohdissa (maalinedusta!). Nyt nurmet sileät ja tuuheat joka paikassa. Miten temppu…

Kysytty

Jalkapallokentällä, parhaillakin, näkyi ennen kuluminen eniten tallatuissa kohdissa (maalinedusta!). Nyt nurmet sileät ja tuuheat joka paikassa. Miten temppu tehty?

Vastaus

Vastattu

Jalkapallokenttien hoitoon käytetään nykyään paljon enemmän aikaa, rahaa ja erilaisia tekniikoita. Jotta ruoho pysyisi hyvänä, pitää huolehtia esimerkiksi oikeanlaisesta valaistuksesta, kastelusta ja tuuletuksesta. Myös ruoholajit pitää valita käyttötarkoituksen mukaan. Lisäksi kentällä käytetään keinotekoista ruohoa tukemassa oikeaa ruohoa.

Lisää tietoa (englanniksi): https://www.topendsports.com/sport/soccer/field-science.htm