Tilastoja tietyn kirjan lainamääristä?

Kysytty

Hei! Jäin pohtimaan parin kirjan kohdalla keskustellessa: onko saatavilla tilastoja siitä, kuinka monta kertaa jotain tiettyä kirjaa on lainattu vaikkapa pääkaupunkiseudun kirjastoista vuosien varrella? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Henkilökunta pystyy näkemään, paljonko tiettyä kirjaa on lainattu koko sen olemassaolon aikana (pois lukien todella vanhat lainat ennen sähköistä kirjastojärjestelmää), sekä sen, paljonko kirjaa on lainattu edellisenä ja kuluvana vuotena. Osalla henkilökunnasta on kirjastojärjestelmään oikeudet, joilla voi koostaa aineistoista erilaisia tilastoja. Suoraan lainamääriä ei kuitenkaan pysty näkemään.