Jag skulle villa veta mer om Brändös historia. Finns det nån viss bok om Brändös historia?

Kysytty

Jag skulle villa veta mer om Brändös historia. Finns det nån viss bok om Brändös historia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Säkert den bästa boken om Brändös historia är Laura Kolbes bok Brändö - drömmen om en bättre framtid. Den har kommit ut år 1990. För tillfället finns den på hyllan i Helsingfors huvudbibliotek (Böle) och i Richardsgatans bibliotek.