Jag har länge saknat en samlande länk (och i normaltider hylla!) där den nya finlandssvenska litteraturen, sådär ett par år tillbaka, skulle finnas samlad…

Kysytty

Hej! Jag har länge saknat en samlande länk (och i normaltider hylla!) där den nya finlandssvenska litteraturen, sådär ett par år tillbaka, skulle finnas samlad. Vore det möjligt att ordna med en sådan? :), BG

Vastaus

Vastattu

Hej! Jo det finns en sådan lista/länk. Du hittar den från Vaskis svenskspråkiga sidor när du scrollar ner till Inspiration. I inspirationkarusellen finns länken till Ny finlandssvensk skönlitteratur. Listan är förstås inte fullständig men vi skall försöka uppdatera den så småningom. https://vaski.finna.fi/List/888404