Otsikko
Iisalmessa on kaupunginosa nimeltä Makkaralahti. Mistä ihmeestä tuo nimi on keksitty?

Kysytty

Iisalmessa on kaupunginosa nimeltä Makkaralahti. Mistä ihmeestä tuo nimi on keksitty?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Iisalmen kirjastosta vastattiin näin: Kyselin asiaa paikalliselta historiatietäjältä, hän ei keksinyt eikä tiennyt nimelle selitystä. Makkara on makkaraa, sanoi hän. Tunnettuja makkaran tekijöitäkään ei tienoolla ole ollut. Lahden topografinen muotokaan ei viittaa makkaraan. Sen sijaan hän tiesi, että nimi on ilmaantunut käyttöön siinä sotien jälkeen, 1945....
Hän lupasi kysellä vielä vanhoilta kantaiisalmelaisilta.

Ilmoittelemme, jos ilmenee uutta. Tässä Makkaralahden historiaa. https://docplayer.fi/19014232-Makkaralahden-rakentumisen-historiaa-makk…