Otsikko
Ihmettelen, miksi minun varaus on ohitettu? Varasin Unisocin cd-levyn toisena, mutta en näköjään saakaan levyä varausjärjestyksessä. CD-levy on uusi ja olin…

Kysytty

Hei!

Ihmettelen, miksi minun varaus on ohitettu? Varasin Unisocin cd-levyn toisena, mutta en näköjään saakaan levyä varausjärjestyksessä. CD-levy on uusi ja olin kirjaston järjestelmässä, kun järjestelmään ilmestyi kaksi CD-levyä. Ensimmäisen oli ehtinyt varamaan joku muu. Toisen levyn varasin minä. Tarkistin vielä varauksen jälkeen, että varauksia cd-levylle oli sillä hetkellä kaksi. Joten olen varannut teoksen toisena. Nyt kuitenkin cd-levy odottaa noutua Martinlaaksossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varaus on ohitettu, koska varaustiedoissasi näkyy täällä virkailijapuolella merkintä, että aineistoa ei tarvita ennen 25.1.2013.

Onko mahdollista, että olisit vahingossa lukinnut varauksesi ollessasi kirjautuneena omiin tietoihisi HelMet-verkkokirjastossa? En pysty täältä käsin poistamaan päivämäärää, vaan sinun pitäisi tehdä se itse. Kirjaudu omiin tietoihisi ja poista rasti varauksen kohdalta Lukitse-ruudusta, napsauta painiketta Tallenna muutokset ja vastaa varmistuskysymykseen kyllä.

Mahdollisuus varausten lukitsemiseen otettiin käyttöön toukokuussa. Sen avulla avulla voi estää varauksia saapumasta noudettavaksi esim. loman aikana. Lisätietoa HelMetin ohjeissa ( https://www.helmet.fi/search~S9*fin/k ) kohdassa "Varausten muuttaminen, lukitseminen ja peruuttaminen".