Otsikko
Hyvin hatarin lähtökohdin kysyisin: isäni oli näytellyt koulunäytelmässä, 1930-luvulla, esityksessä oli joku ilkimys, joka olisi halunnut maalata kuun pimeäksi…

Kysytty

Hyvin hatarin lähtökohdin kysyisin: isäni oli näytellyt koulunäytelmässä, 1930-luvulla, esityksessä oli joku ilkimys, joka olisi halunnut maalata kuun pimeäksi, että maailma joutuisi pimeyteen. " Hän aikoi mustaksi maalata Ukko-Kuun" ... Voisiko tällä perusteella selvitä, mikä näytelmä on kyseessä!

Vastaus

Vastattu

Olisiko kyseessä Z.Topeliuksen näytelmä "Kuu kirkas"? Siinä ainakin tervetaan kuuta.

Tekstin löytää Topeliuksen Kootuista tai suoraan netistä Gutenberg-tietokannasta.