Hyvää päivää taas! Tällä kertaa kyselen teiltä seuraavaa asiaa: Minun lapsuudessani ja nuoruudessakin kutsuttiin Ford-autoja nimellä Hoppa. Olen yrittänyt…

Kysytty

Hyvää päivää taas!
Tällä kertaa kyselen teiltä seuraavaa asiaa: Minun lapsuudessani ja nuoruudessakin kutsuttiin Ford-autoja nimellä Hoppa. Olen yrittänyt löytää selitystä tälle lempinimelle, löytyykö teiltä selitys?

Vastaus

Vastattu

Hei!

Hoppa on vanha hevosen nimitys, ja juuri tämä auto edullisuutensa ja monikäyttöisyytensä vuoksi tuli yleisesti hevosen tilalle.

http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_Model_T