Hyvää päivää taas kerran! Kysyn tällä kertaa Kaarlo Sarkian runosta Kehtolaulu. Missä kokoelmassa. Milloin kirjoitettu ja millaisessa elämäntilanteessa?

Kysytty

Hyvää päivää taas kerran!
Kysyn tällä kertaa Kaarlo Sarkian runosta Kehtolaulu. Missä kokoelmassa. Milloin kirjoitettu ja millaisessa elämäntilanteessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaarlo Sarkian runo Kehtolaulu on julkaistu kokoelmassa Unen kaivo.(1936). Teos löytyy myös viime vuonna julkaistuna äänikirjana. En osaa sanoa, millaisessa elämäntilanteessa mainittu runo on kirjoitettu. Hänestä on kuitenkin kirjoitettu kaksi elämäkertaa, jotka löytyvät Helmetistä. Aune Hiiskun teos Kaarlo Sarkia: uneksija - kilvoittelija on julkaistu 1972 ja Magnus Björkenheimin teos Kaarlo Sarkia jo vuonna 1952.