Hyvää päivää, god dag, kysymykseni koskee Leonard Cohenin laulua Pequeno Vals Vienesiä, jonka teksti on Lorcan kirjoittama. Olen kuullut huhua, että Tapani…

12.8.2009

Hyvää päivää, god dag,
kysymykseni koskee Leonard Cohenin laulua Pequeno Vals Vienesiä, jonka teksti on Lorcan kirjoittama. Olen kuullut huhua, että Tapani Kansa olisi suomentanut ja laulanut tämän biisin.
Pitääköhän tämä huhu paikkansa? Jos pitää, niin mistähän päin maailmaa tämän suomennoksen voisi saada? Ja onkohan laulusta saatavana nuottia?

13.8.2009
13.8.2009

Leonard Cohen laulun Take this waltz (Pequeno vals vienes) on suomeksi
laulanut Tapani Perttu. Suomenkielinen nimi on Tämä valssi ja suomenkieliset sanat on tehnyt Turkka Mali. Laulu löytyy Pertun levyiltä Tanssi elämän tanssi (äänilevy, c-kasetti,1988) sekä Oon sun mies (c-kasetti, 1988). Pääkaupunkiseudun kirjastoissa näitä levyjä tai kasetteja ei ole. Helsingin kaupunginkirjaston kaukopalvelun kautta levyn voi tilata muualta Suomesta Helsinkiin.

Laulun nuotit löytyvät esimerkiksi nuottikirjasta:
Anthology : Over forty selected titles : Piano, vocal, guitar ; Arrangements by Frank Metis / Leonard Cohen
Julkaisutiedot New York : Amsco Publications, c1991
Huomautus Sanat, melodia, kosketinsoitinnuotinnos, kitaran soinnut. Tämä on saatavana pääkaupunkiseudun Helmet -kirjastoissa. www.helmet.fi