Huomioni kiinnitty olypialaisten ohjelmassa Ohjaskelkkailu, sekajoukkueviesti. Miten tämä toimii?

Kysytty

Hei
Huomioni kiinnitty olypialaisten ohjelmassa Ohjaskelkkailu, sekajoukkueviesti. Miten tämä toimii?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Talviolympialaisten ohjelmaan laji tuli vuonna 2014. Joukkueviestissä lasketaan ohjaskelkalla kolme osuutta: naislaskija, mieslaskija ja miesten parikelkka. Ensimmäisen ja toisen osuuden laskija koskettaa maaliin tultuaan radan yläpuolelle ripustettua anturia, joka avaa lähtöportin seuraavan osuuden kilpailijalle.

Lajin olympiavoitot on kolmissa kisoissa napannut Saksa, Sotšissa 2014, Pyeongchangissa 2018 ja Pekingissä (10.2.2022).

Tietoa ohjaskelkkailusta

Joukkueviestistä englanniksi

Olympialaisten tulostaulukot