Hoitoisuusluokituksesta psykiatriassa, mitä tahansa tietoa teoriat,mallit, käyttöönotto, tulosten raportointi,menetelmät

Kysytty

hoitoisuusluokituksesta psykiatriassa, mitä tahansa tietoa teoriat,mallit, käyttöönotto, tulosten raportointi,menetelmät

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen tieteellisten kirjastojen yhteisluettelosta Lindasta löytyi viitteitä asiasanalla hoitoisuus.
Varsinaisesti psykiatriseen hoitotyöhön liittyviä löytyi tämä:
Raappana, Tuula
Skitsofreniapotilaan itsehoitoisuus avohoidossa / Tuula Raappana, Katri Oja-Lipasti
Seinäjoki : Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri, <1998>

Luulisin, että näistäkin on hyötyä:
- Patientens vårdbehov : att förstå och mäta det omätbara/ Fagerström, Lisbeth. 2000
- Potilaan hoitoisuuden mittaaminen tehohoidossa. Pro gradu, Kuopion yo/ Pitkänen, Maija-Liisa. 2000
- Potilaiden hoidolliset tarpeet Turun yliopistollisessa keskussairaalassa/ Lepistö, Mervi ym. 1999
- Kirurgisen potilaan hoitoisuus. Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri / Ojaniemi, Kati. <1998>
- Hoitoisuus hoidon porrastuksen kuvaajana Keski-Suomen läänissä. Lis.työ / Kärkkäinen, Marja-Leena.
- Hoitoisuusluokituksen käyttöönotto Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä / Norma Mäkynen, Marja-Liisa Somppi. 1999
- Oulu-hoitoisuusluokituksen kehittäminen Oulun yliopistollisessa sairaalassa 1995-1997 : loppuraportti /
Eila Onnela, Ritva Svenström. 1998
- Hoitoisuusluokituksen testaaminen Päijät-Hämeen keskussairaalassa / Mervi Lehtoranta, Terttu Leivo.
- Hoitoisuusmittaus Helsingin sosiaali- ja terveystoimen vanhustenhoitolaitoksissa v. 1997-1998 / Arja
Peiponen, Riku Nikkilä. 1998

Hakusanoilla psykiatria ja luokitukset löytyi myös julkaisuja, mutta en ole varma liittyvätkö ne kuitenkaan
sinun tarkoittamaan hoitoisuusluokitukseen:
Psykiatrian luokituskäsikirja
: Stakes, Sosiaali- ja terveydenhuollon luokituskeskus, 1997
(Ohjeita ja luokituksia / Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus, ISSN 1237-5683 ;
1997, 4)
LISÄPAINOS: 2. p. 1998

Diagnostic and statistical manual of mental disorders : DSM-IV / prepared by the Task Force on
DSM-IV and other committees and work groups of the American Psychiatric Association
4th ed.
Washington (DC) : American Psychiatric Association, 1994
xxvii, 886 s.
LISÄPAINOS: 2nd pr. 1994. - 3rd pr. 1994. - 4th pr. 1995

Psykiatrinen diagnostiikka, DSM-III / Lääketehdas Orion
2. korj. p.
<218> s., 22 välilehteä ; 23 cm
HUOMAUTUS: Suom. laitoksen toim. Ben Furman, Matti Huttunen, Jouko Lönnqvist.

Julkaisuja voit saada kaukolainaksi oman kirjastosi kautta, ellei siellä ole. Myös lehtiartikkeliviitteitä
löytyi lehtiviitetietokannoista ARTO:sta 15 ja ALEKSI:sta 11 hakusanalla hoitoisuu*. Myös niitä voit kysyä omasta kirjastostasi tai lähimmästä maakuntakirjastosta. Siellä voidaan tulostaa sinulle viitelista lehtiartikkeleista.