Otsikko
Helmet -kortilla saisin puhelimeni kautta lainattua äänikirjoja eräällä sovelluksella. En asu lähialueella. Voinko valtuuttaa sukulaiseni hakemaan Helmet …

Kysytty

Hei!

Helmet -kortilla saisin puhelimeni kautta lainattua äänikirjoja eräällä sovelluksella.
En asu lähialueella.
Voinko valtuuttaa sukulaiseni hakemaan Helmet -kirjastokorttini paikan päältä kun olen esitäyttänyt tietoni, postittaminen ei ilmeisesti onnistu? Jos, niin miten valtuutan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastokortin ja tunnusluvun saat mistä tahansa Helmet-kirjastosta ilmoittamalla osoitteesi ja esittämällä kirjaston hyväksymän voimassaolevan henkilötodistuksen, jossa on valokuva ja henkilötunnus. Kirjastokortin myöntämiseen tarvitaan Suomessa oleva osoite.

Kirjastokortti on siis aina noudettava kirjastosta henkilökohtaisesti, toista henkilöä ei voi valtuuttaa noutamaan sitä.