Helluntaiherätys ei käytä vauvakastetta. Edellyttääkö kaste siellä täysi-ikäisyyttä vai voidaanko siellä kastaa alaikäinenkin, joka itse on pyytänyt kastetta?

Kysytty

Helluntaiherätys ei käytä vauvakastetta. Edellyttääkö kaste siellä täysi-ikäisyyttä vai voidaanko siellä kastaa alaikäinenkin, joka itse on pyytänyt kastetta?

Vastaus

Vastattu

Helluntaikirkko järjestää hieman rippileirien tapaisia fifteen-leirejä, joiden lopuksi uskoon tulleilla nuorilla on mahdollisuus kasteeseen. Alaikäisen kasteeseen tarvitaan vanhempien lupa.

Lähde: https://www.ristinvoitto.fi/uutiset/fifteen-leireilla_kesalla_155_kaste…