Heipparallaa! Onko lauluille "Asuntopula Helsingissä" tai "Kulkuripoika Helsingissä" löydettävissä nuotteja? Tuntuu ainakin toivottomalta.

Kysytty

Heipparallaa!

Onko lauluille "Asuntopula Helsingissä" tai "Kulkuripoika Helsingissä" löydettävissä nuotteja? Tuntuu ainakin toivottomalta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Samaa laulua koskien on esitetty kysymys pari vuotta sitten ja silloin vastattiin:

"Kappaleen nimi on Asuntopula Helsingissä, ja sen on levyttänyt Reino Helismaa vuonna 1963. Myöhemmin laulun on levyttänyt Einari Ketola nimellä Kulkuripoika Helsingissä.

Laulun sanat löytyvät julkaisusta Toivelauluja : iskelmien aarreaitta. 55, 3 - 1963."

Nuottia kappaleesta ei ilmeisesti ole julkaistu.

3 ääntä

Kommentit

Yleisradion Fono-tietokannassa laulun säveltäjäksi on merkitty Sasha Makarov ja laulun alkuperäiseksi nimeksi Kak tsvetok dushistyi. Tähän sävelmään on tehty monia eri lauluja. Tunnettuja ovat esim. Kerenski ja Rukkaset saanut (tai Maailma se on kuin silkkiä vaan). Rukkaset saanut -nimellä nuotti löytyy esim. Suuresta toivelaulukirjasta, osasta 1.