Heippa! Yritän metsästää sellaista kirjaa, jonka luin vuosia sitten ollessani ehkä 12-vuotias. En muista kirjan tai kirjailijan nimeä, ainoastaan juonen…

Kysytty

Heippa!

Yritän metsästää sellaista kirjaa, jonka luin vuosia sitten ollessani ehkä 12-vuotias. En muista kirjan tai kirjailijan nimeä, ainoastaan juonen pääkohdat, joten kirjan etsiminen esim. hakukoneella ei oikein onnistu. Siksi ajattelin kysyä täältä, josko joku tunnistaisi juonen perusteella, mikä kirja on kyseessä.

Kyseessä on kauhu-/jännitysromaani. Kirjassa nuori tyttö menee töihin leipomoon, ja hänen työskenneltyään siellä jonkin aikaa paljastuu, että itse asiassa leipomoa ei todellisuudessa ole ollut olemassa enää vuosiin, vaan se se on lopetettu kauan sitten siellä tapahtuneen murhan jälkeen.

Olisin kauhean utelias lukemaan kirjan nyt aikuisena, kun se jäi jotenkin erityisesti mieleen silloin aikanaan. Mahtaisikohan kirjastonhoitaja osata auttaa näin epämääräisen kuvauksen perusteella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lukemasi kirja voisi olla Kariston Kauhujuttu-sarjassa vuonna 1993 ilmestynyt Angela Bullin Toivomushauta.

"Kerrottiin, että Pienokaisen Haudan äärellä lausutut toivomukset täyttyivät. Niinpä Cathy, joka epätoivoisesti tarvitsi rahaa luokkaretkeä varten, päätti yrittää. Hänen toiveensa toteutui, ja hän pääsi töihin vanhaan leipomoon. Mutta miksi kukaan ei ollut koskaan kuullutkaan kadusta, jonka varrella se sijaitsi? Miksi ihmiset suhtautuivat niin vihamielisesti leipureihin? Ja kuka oli haudan pienokainen, Ann Halliwell, ja miksi hänet oli murhattu?"