Otsikko
Heippa! Vanhemmillani löytyy suuri määrä diakuvia kaapeista ja nyt haluaisinkin tietää että onko Helsingin kirjastoissa laitetta jolla ne voisi siirtää esim…

Kysytty

Heippa! Vanhemmillani löytyy suuri määrä diakuvia kaapeista ja nyt haluaisinkin tietää että onko Helsingin kirjastoissa laitetta jolla ne voisi siirtää esim muistitikulle tai vaikka cd levylle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Useimmissa HelMet-kirjastoissa on käytettävissä skannereita, joilla pystyy skannaamaan myös diakuvia. Lista skannerin omistavista kirjastoista löytyy täältä:
http://213.214.145.143/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut?service=Skanneri

Skannattujen diojen tallentaminen muistitikulle onnistuu varmaankin missä kirjastossa tahansa, mutta sen sijaan tallentavia CD-asemia ainakaan Helsingin kirjastojen Asko-koneissa ei yleensä ole.

Koska kirjastojen laitteissa on jonkin verran yksilöllisiä eroja, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan siihen kirjastoon, jossa haluat tehdä diojen skannaamisen. Silloin voit kysellä tarkemmin ko. kirjaston laitteista ja samalla varata ajan sopivalle koneelle.