Heippa! Minulla oli kirjastokortti viimeksi joskus 10-12vuotiaana kun lainasin kirjoja aina koulun eteen tulevasta kirjastoautosta. Sitten kirjastoauto…

Kysytty

Heippa! Minulla oli kirjastokortti viimeksi joskus 10-12vuotiaana kun lainasin kirjoja aina koulun eteen tulevasta kirjastoautosta.
Sitten kirjastoauto lakkasi yhtäkkiä tulemasta koulullemme ja kun olin niin nuori, niin ei minulla ollut ikinä asiaa kaupunkiin yksin ja osa kirjoista jäi muistaakseni palauttamatta. Sakkoja sitten on varmasti kertynyt ja kirjat ajansaatossa hävinneet (olen nyt 18v). Kirjastokorttia minulla ei ole ollut sen jälkeen ollenkaan.. Mitenköhän on, voinko saada kirjastokortin ja jos voin, niin kuinkahan paljon minulla voi olla sakkoja(onko niissä joku katto?) vai nollaantuvatko ne/tietoni joskus? Olisi kiva vielä saada kirjastokortti koska luen vieläkin paljon!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Mukava kuulla, että kirjasto kiinnostaa. Saat uuden kirjastokortin mistä tahansa kirjastosta. Jyväskylän kaupunginkirjastossa uuden kirjastokortin hinta on 2 euroa. Ota vaan kuvallinen henkilöllisyystodistus mukaan.
http://www.jyvaskyla.fi/kirjasto/asiointi/kirjastokortti

Jos haluat tietää mahdollista sakoista tms. ennen jalkautumistasi kirjastoon, voit soittaa kirjastoon. Lainaustoimiston puhelinnumero on: 014 266 4123. Asia selviää toki soittamalla mihin tahansa kirjastoon.
Sinua lähimmän kirjaston yhteistiedot löydät täältä:
http://www.jyvaskyla.fi/kirjasto/aukiolo