Heipä hei. Olen 13 v. tytön isä. Tyttö on innokas kirjaston asiakas, ollut jo vuosia. Olen tähän asti tilannut sähköpostiini ilmoitukset varausten…

Kysytty

heipä hei.

Olen 13 v. tytön isä. Tyttö on innokas kirjaston asiakas, ollut jo vuosia. Olen tähän asti tilannut sähköpostiini ilmoitukset varausten saapumisista, laina-aikojen päättymisistä. Yritin muuttaa äskettäin asetuksiani siten että myös tyttö saisi vastaavat ilmoitukset sähköpostitse. En näköjään onnistunut. Miten homma toimii? Olisi hyvä jos samat tiedot saisi sekä omaan että tyttären meiliosoitteeseen. Tai peräti tekstarilla kännykkään. Olisiko sellainen mahdollista ja maksaisiko se jotain?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tyttäresi voi totta kai tilata omat varausilmoituksensa, eräpäivätiedotteensa ja myöhästymismuistutuksensa omaan sähköpostiinsa. Hänen tarvitsee vain kirjautua omiin tietoihinsa HelMet-verkkokirjastossa ja valita ilmoitustavaksi sähköposti kohdasta "Muuta yhteystietojasi". Myös tekstiviestin tilaaminen on mahdollista, mutta asiakkaan täytyy tilata se oman puhelinoperaattorinsa kautta. Ohjeet siihen löytyvät HelMet-ohjeista ( http://luettelo.helmet.fi/search~S9*fin/k ) kohdasta "HelMet-tekstiviestipalvelut: varausilmoitus ja eräpäivätiedote". Tekstiviesti maksaa 0,25 €.

Omien tietojesi asetuksia muuttamalla sinä et siis pysty muuttamaan tyttäresi tietoja, vaan ne ovat asiakas- ja kirjastokorttikohtaisia.

Katso tarkat ohjeet HelMet-ohjeista ( http://luettelo.helmet.fi/search~S9*fin/k ) kohdasta "Ilmoitustavan valitseminen".