Heip, onko uskottavaa sanoa, että häissä soitettaisiin urkuaaria? Tai urkuoratorio? Jos kumpikaan ei ole uskottava, niin millä nimellä uruilla soitettavaa…

Kysytty

Heip, onko uskottavaa sanoa, että häissä soitettaisiin urkuaaria? Tai urkuoratorio? Jos kumpikaan ei ole uskottava, niin millä nimellä uruilla soitettavaa mahtipontista musiikkiesitystä voisi kutsua? Mietin näitä vaihtoehtoja siksi, että ne kuulostavat sanoina paremmilta kuin urkumarssi.

Vastaus

Vastattu

Aaria on ihmisen esittämä laulusoolo, oratorio on yleensä uskonnollinen suuri teos, jonka esittävät kuoro, laulusolistit ja orkesteri.

Voisiko ajatella, että ohjelmaan tulisi kappaleen nimi, esittäjä, urut.