Miksi hakuhistoria lopetettiin? Veikö turhaan liikaa dataa tjms.? En ole sellainen, joka haluaa kaikkia mahdollisia palveluja. Kysyn mielenkiinnosta - ja…

Kysytty

Miksi hakuhistoria lopetettiin? Veikö turhaan liikaa dataa tjms.?
En ole sellainen, joka haluaa kaikkia mahdollisia palveluja. Kysyn mielenkiinnosta - ja toki se olisi mukava toiminto yhä :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varsinaista hakuhistoriaa (listaa asiakkaan tekemistä hauista) ei ole koskaan ollut käytössä.

1.      Lainaushistoria-toiminto on käytössä. Sen tallennuksen voi asiakas itse aloittaa tai lopettaa. Ohjeet löytyvät täältä: https://kirjtuo1.helmet.fi/screens/e_help_fin.html#lainaushistoria

2.      Helmet-haun alareunassa näkyvät tiedot Viimeksi haettu (haku) ja Viimeksi katsottu (teos). Näitä tietoja ei ole koskaan tallennettu vaan näkyvät siinä käytön aikana:

Kuva poistettu.

3.      Tallennetut haut –toiminnolla asiakas voi tallentaa hakulausekkeita, mutta jokainen tallennus on tehtävä erikseen. Tämä toiminto on edelleen käytössä perinteisen Helmet-haun puolella. Jos hakuja on tallentanut lista näkyy kuitenkin sekä perinteisen Helmet-haun että Helmet-haun Omissa tiedoissa. Ohjelmiston toimittaja ei ole siirtänyt tätä tallennustoimintoa uudemman hakuohjelmiston puolelle. Ehkäpä sillä ei ole ollut riittävästi kysyntää. Ohjeet perinteisessä haussa: https://luettelo.helmet.fi/help*fin#hakujentallentaminen