Hampurista itään on O Bismarck mausoleum ja museo, kuinka sinne pääsee julkisilla hampurista ( Aumuhle) ? Flensburg meno Sonderborg (Tanska),järkevin tapa…

Kysytty

Hei! Hampurista itään on O Bismarck mausoleum ja museo, kuinka
sinne pääsee julkisilla hampurista ( Aumuhle) ?

Flensburg meno Sonderborg (Tanska),järkevin tapa matkustaa
julkisilla ?

Kolding (Tanska) 1644 Ruotsi-Suomi ratsuväki osasto taisteli tanskalaisia vastaan. onko tästä museoita,muistomerkkejä ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hampurista Aumühleen, jossa Bismarck mausoleum ja museo sijaitsee, pääsee junalla S21. Juna lähtee Hampurin päärautatieasemalta ja matka kestää arviolta 32 minuuttia. Ausmühlen asemalta Bismark mausoleumille ei näytä menevän julkisia kulkuneuvoja, joten sieltä voi ottaa taksin tai kävellä mausoleumille 1,9 kilometrin matkan. Reittiohjeet löytyvät Google Mapsista täältä. Juna-aikatauluja voi tutkia myös The Hamburg Public Transport Associationin verkkosivulla täällä.

Saksan Flensburgista Tanskan Sønderborgiin pääsee bussilla 110. Matka-aika n 1 h 14 min. Bussiaikatauluun voi tutustua tanskalaisella Rejseplanen.dk-sivustolla (saatavilla myös englanniksi).

Vuoden 1644 Koldingin taistelulle ei ole omaa muistomerkkiä tai museota. Kannattanee kuitenkin vierailla Koldingin museon Staldgårdenin yksikössä, jossa esitellään Koldingin historiaa keskiajalta nykypävään. Staldgården järjestää myös opastettuja historiakierroksia Koldingissa: https://museumkolding.dk/arrangementer/guidet-tur-kolding-bys-historie/.