Haluasin tietoa japanilaisesta animaatiosta,animesta ja mangasta, tarkemmin sen vaikutuksesta nuorten katumuotiin, asenteisiin jne... Aleksista pääsin käsiksi…

Kysytty

Haluasin tietoa japanilaisesta animaatiosta,animesta ja mangasta, tarkemmin sen vaikutuksesta nuorten katumuotiin, asenteisiin jne...
Aleksista pääsin käsiksi lehtiartikkeleihin mutta onko aiheesta kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomeksi on toistaiseksi ilmestynyt vain Paul Gravettin kirja Manga: 60 vuotta japanilaista sarjakuvaa (2005 sekä kappale Ulkomaisia sarjakuvantekijöitä 1 -kirjassa. Lehdet olit jo löytänytkin, lisäksi tulee mieleen Anime-lehti. - Jos muunkielinen kirjallisuus kiinnostaa, voit katsoa vaikka Frank-monihausta http://frank.kirjastot.fi/ asiasanalla manga tai aneime ja materiaalityyppi kirjat, mitä yleisissä kirjastoissa on saatavana.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Aiheesta ei oikastaan ole vieläkään kauheasti aineistoa. Eräitä tokionkatumuoti kirjoja on ollut jo kirjapaupoissa, mutta ne ovat lähinnä valokuvakirjoja, eikä niissä yleensä sen kummemmin kerrota historiasta tai tulevaisuuden näkymistä.

Näissä uusissa ja tuoreissa ilmiöissä, kuten alakulttuurit yleensä, paras ja huonoin tietolähde on netti - jossa kuitenkin on usein kyse pelkistä ihmisten mielipiteistä, se kannattaa muistaa.