Haluaisin tietoja Veijo Merestä mm.elämänkerta,lapsuus,armeija ja sota,päätös ryhtyä kirjailijaksi,loistokausi,teoksen "Manillaköysi" juoni...

Kysytty

Haluaisin tietoja Veijo Merestä mm.elämänkerta,lapsuus,armeija ja sota,päätös ryhtyä kirjailijaksi,loistokausi,teoksen "Manillaköysi" juoni...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjailijoista etsitään tietoja kirjaston yleisöpäätteellä kirjoittamalla asiasanaksi kirjailijan nimi Meri Veijo.
Löytyy esim. teokset: Sihvo, Hannes: Veijo Meri - täynnä liikettä. 1998
Kansallisgalleria ---Suuret suomalaiset. 5. 1997

Kirjastossa on myös kirjailijahakemistoja, joissa on tietoja suomalaisista kirjailijoista ja
Veijo Merestä esim:
Tarkka, Pekka: Suomalaisia nykykirjailijoita.
Salokannel, Juhani: Linnasta Saarikoskeen -- Suomalaisia kirjailijakuvia.
Artikkeleiden lopussa on lähdeluettelot, joista saat lisää tietoa kirjailijoista.

Romaanista Manillaköysi löytyy kirjoitus teoksessa
Polkunen, Mirjam: Romaani ja tulkinta. 1973

Kannattaa käydä kirjastossa.

Katso myös nettisivua
http://www.otava.fi/DAS/kotimaiset_kirjailijat/990603-134327.html