Haluaisin tietoja lastenlaulusta, jonka kertosäe menee "minne käännänkin pään, punanahkoja nään". Ei enää kovin korrekti poliittisesti, mutta jäänyt vaivaamaan…

Kysytty

Haluaisin tietoja lastenlaulusta, jonka kertosäe menee "minne käännänkin pään, punanahkoja nään". Ei enää kovin korrekti poliittisesti, mutta jäänyt vaivaamaan. Laulun nimi, tekijät, esittäjä, mahdollinen alkuperäisversio?
Ismo Alanko on selvästi vohkinut säkeen lauluunsa "Rakas, rämä elämä".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaksostytöt Jaana & Tiina laulavat Inkkarilaulun singlellä, joka
julkaistiin vuonna 1971. Kääntöpuolella on Mustan kissan tango.
Inkkarilaulun alkuperäinen nimi on Il y a des indiens partout,
ja sen on säveltänyt ja sanoittanut Georges Larriga. Suomenkieliset
sanat on riimitellyt Sauvo Puhtila. Levy lienee harvinaisuus.

3 ääntä

Kommentit

Kappaleen nimi lienee "Ollaan inkkareita kaikki"
Löytyy tänäänkin muunmuassa suurimmista suoratoistopalveluista.