Haluaisin tietoa sukunimestä Masar. Liittyykö se kenties Suomen valloneihin?

Kysytty

Haluaisin tietoa sukunimestä Masar. Liittyykö se kenties Suomen valloneihin?

Vastaus

Vastattu

Hei!

Asiasta ei oikein löytynyt tietoa mm. sukunimikirjoista, mutta Kokkolasta löytyy Masar-niminen paikka. Todennäköisesti kaikki Suomen Masarit ovat alkujaan lähtöisin Kokkolan Masarista. Masar-kylän alkuperästä en löytänyt tietoa, koska meiltä ei ikävä kyllä löydy Kokkolan alueen paikallishistoriaa.

2 ääntä

Kommentit

"Meiltä ei ikävä kyllä löydy Kokkolan alueen paikallishistoriaa." Kysymys lienee lähetetty valtakunnalliselle tietopalvelusivustolle. Mikä estää pientä pirkanmaalaista Ylöjärveä vaikkapa välittämästä kysymystä eteenpäin Suomen kirjastomaailmassa?