Haluaisin tietää Nummelan ponitalli -sarjan kirjasta nimeltä Tsaarin satula. Seurustelevatko Kikka ja Repe siinä, onko Kristian siinä kirjassa ym. Toivoisin…

Kysytty

Haluaisin tietää Nummelan ponitalli -sarjan kirjasta nimeltä Tsaarin satula. Seurustelevatko Kikka ja Repe siinä, onko Kristian siinä kirjassa ym. Toivoisin saavani mahdollisimman laajan vastauksen. Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tsaarin satula -kirjassa Pena Nummela matkustaa sisarensa Jennin kanssa Keniaan parantelemaan työuupumustaan. Sillä välin Nummelan ponitallia saapuu hoitamaan Penan ja Jennin isoäiti, Ulrika Agte. Iästään huolimatta Ulrika on etevä ratsastaja, joka ottaa vastuun myös ratsastustunneista.

Ulrika saa kuitenkin selville, että Nummelan ponitalli on ajatumassa konkurssiin, ja tallilaiset arvelevat sen Penan stressin syyksi. Pelastaakseen tallin ja hevoset he päättävät järjestää kaupunkiin hevosparaatin mainostamaan tallia. Sen vetonaulana on Ulrikan perintökalleus, tsaarin aikoinaan lahjoittama satula, johon on myös kaiverrettu aarrekartta.

Pena joutuu Keniassa vaikeuksiin, ja samaan aikaan ponitallilla alkaa tapahtua outoja. Tallilla käy yöllinen hiippailija, joka tuntuu etsivän jotakin. Joku yrittää myös sabotoida hevosparaatia. Loppujen lopuksi kaikki selviää hieman yllättävällä tavalla.

Kristian ei esiinny kirjassa, eivätkä Kikka ja Repe seurustele, vaikka ajatuvatkin yhteen suudelmaan. Sen jälkeen Repe vakuuttelee itselleen, että Kikka rakastaa Kristiania eikä häntä.