Haluaisin tietää, missä suomalaisessa aapisessa on ollut juttu Pörröpää-Iivarista. Vaarini oli lukenut sitä koulussa joskus 1930-luvun alussa ja häneen se oli…

Kysytty

Haluaisin tietää, missä suomalaisessa aapisessa on ollut juttu Pörröpää-Iivarista. Vaarini oli lukenut sitä koulussa joskus 1930-luvun alussa ja häneen se oli tehnyt ison vaikutuksen. Iivari tarkoitti aina hyvää mutta asiat mihin hän puuttui menivät kuitenkin pieleen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pörröpää-Iivarista kerrotaan ainakin vuodelta 1938 olevassa sarjakuvakirjasssa.

Oletko nähnyt? : sarjakuvakirja
toimittanut Eero Salola; kuv. Hjalmar Löfving [et al...]
Helsinki : Valistus, 1938. - 103 s. : kuv. ; 20 cm
: Valistuksen lastenlehden kirjasto ; 2