Otsikko
Haluaisin tietää Lumi-nimen merkityksen ja alkuperän. Onko Lumilla nimipäivää?

Kysytty

Haluaisin tietää Lumi-nimen merkityksen ja alkuperän. Onko Lumilla nimipäivää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuten itsekin olet todennut Lumi etunimenä liittyy luonnonilmiöön lumi. Se on yksi luontoaiheisia nimiä, jonka käyttöä etunimenä on saattanut siivittää siihen liittyvä mielikuva valkoisuudesta ja puhtaudesta. Nimistä ja niiden alkuperästä löytyy tietoa kirjastojen nimikirjoista. Tämän tiedon lähteenä on käytetty Pentti Lempiäisen Suurta etunimikirjaa. Lumilla ei ole nimipäivää nimipäiväkalenterissamme.