Otsikko
Haluaisin tiedon vuoden 1949 Suomen "hittilistoista".- Eli suosituimmista vuonna 1949 suosituimmista koti - ja ulkomaisista iskelmistä. Kattaako Jake Nymanin…

Kysytty

Haluaisin tiedon vuoden 1949 Suomen "hittilistoista".- Eli suosituimmista vuonna 1949 suosituimmista koti - ja ulkomaisista iskelmistä. Kattaako Jake Nymanin Suomi soi sarja 1960 - 1970 suosituimmat suomalaiset iskelmät?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomessa ei ennen 1950-luvun alkua tilastoitu äänilevyjen myyntiä, joten virallista tilastoa ei vuoden 1949 hiteistä ole. Suomi soi -sarjan osasta nro 4 (s. 83) löytyy kuitenkin neljä suosittua kappaletta kyseiseltä vuodelta. Metro-tyttöjen esittämän Ethän minua unhoita -kappaleen lisäksi ovat suosittuja olleet Henry Theelin Kuun virran sillalla, Marja-Leena ja käännösiskelmä Manana (Is soon enough for me), joka on Peggy Leen menestyskappale vuodelta 1947.
Samasta Suomi soi-teoksesta löytyvät suosituimmat suomalaiset iskelmät vuodesta 1951 vuoteen 2000.