Haluaisin tarkistaa olenko menettänyt lainaoikeuteni...korttini varastettiin 1990 alussa ja sillä ehti joku lainata kirjoja ennenkuin se "kuoletettiin"?Olenko…

Kysytty

Haluaisin tarkistaa olenko menettänyt lainaoikeuteni...korttini varastettiin 1990 alussa ja sillä ehti joku lainata kirjoja ennenkuin se "kuoletettiin"?Olenko laina oikeuteni menettänyt, kun en suostunut maksamaan toisen ihmisen lainaamia kirjoja????Vastauksesta kiitollinen.PS. Miten lainaoikeuden voi tarkistaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asian selvittäminen käy kätevimmin pääkirjastossa (Pasilassa). Kannattaa varata jonkin verran aikaa ja ottaa jokin virallinen henkilölisyystodistus (esim. ajokortti, kuvallinen kelakortti) mukaan.

Kuvaamasi kirjastokortin väärinkäyttötapaukset ovat hankalia ja siksi niiden hoitaminen on keskitetty pääkirjastoon.

Toivottavasti asiasi selviää!