Haluaisin suosituksia ns. kovasta scifistä, jonka teemoina olisi ihmisen ja tuntemattoman kohtaaminen, kaukainen tulevaisuus tai (miltei) valonnopeudella…

Kysytty

Haluaisin suosituksia ns. kovasta scifistä, jonka teemoina olisi ihmisen ja tuntemattoman kohtaaminen, kaukainen tulevaisuus tai (miltei) valonnopeudella matkustamisen aikadilaatio/aikavääristymä. Poul Andersonin Tau Zero oli erinomainen esimerkki jälkimmäisestä teemasta, Cixin Liun Muistoja planeetta Maasta -trilogia myös.

Vastaus

Vastattu

Hei ja kiitos kysymyksestä!

Tässä joitain lukusuosituksia kovasta scifistä, toivottavasti listan kirjat miellyttävät:

Alastair Reynolds: Jäänpuskijat, Aurinkojen huone
Hal Clement: Painovoima 700
Octavia Butler: Aamunkoitto
Pratchett Terry ja Baxter Stephen: Pitkä maa -sarja
Dan Simmons: Hyperion-sarja
Tim Powers: Anubiksen portit
Hannu Rajaniemi: Kvanttivaras
Risto Isomäki: Pimeän pilven ritarit

3 ääntä

Kommentit

Jos etsii scifi- ja/tai fantasiakirjallisuutta, on hyvä nettisivu https://www.risingshadow.fi/
Kirjatietokannasta voi hakea Scifi-> Kova scifi, mutta paljon mahdollisuuksia löytyy myös muista kategorioista.