Otsikko
Haluaisin selvittää, millaista elämä oli 1920- ja 1930-lukujen Savossa. Mitä maanviljelijät ajattelivat maailmasta? Oliko 1920-luku "iloinen" myös siellä?…

Kysytty

Haluaisin selvittää, millaista elämä oli 1920- ja 1930-lukujen Savossa. Mitä maanviljelijät ajattelivat maailmasta? Oliko 1920-luku "iloinen" myös siellä? Miten 1930-luvun lama vaikutti heihin? En koskaan tuntenut isovanhempiani ja asia mietityttää. Mistä voisin aloittaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Savon maakuntahistoriasta on olemassa erinomainen seitsemänosainen, tuhansia sivuja käsittävä, kirjasarja "Savon historia". Savon historia 5: Vastakohtien aika 1919-1944 käsittelee mm. 1920-1930 luvun talous- ja sosiaalihistoriaa, joten siitä kannattaisi varmaan aloittaa. Toisen kirjasarjan, "Finlandia - Otavan iso maammekirja", osat 5 ja 6 käsittelevät myös Savon historiaa.

Tarkemmin aiheesta voi katsoa http://www.helmet.fi -hausta kirjoittamalla hakuruutuun "Savon historia".